Samosprávy, obce, města Podnikatelé a firmy

Kalendář akcí

Hledat obec

E-mailový zpravodaj

Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a budete vždy jako první informováni o připravovaných novinkách.
Pro případ odhlášení klikněte zde.

Držitel certifikace ISO

Certifikát ISO

^

Ctíme

100 let Československé republiky

Pomáháme

Husův rodný dům

600 let Husovy oslavy 2015

ČMELÁČEK z.s.

9. října 2025 - 20. SETKÁNÍ STAROSTŮ A MÍSTOSTAROSTŮ ÚSTECKÉHO KRAJE

DatumMístoVar. symbolPřihláška
09.10.2025 Upřesníme do konce června110 Přihláška na akci »
     Místo konání: Hotel vybíráme, konkrétní místo bude zveřejněno do konce června
    
     Cílová skupina: starostka, starosta, místostarostka, místostarosta, radní.
 

Úvodní slovo:

Tradiční krajské setkání je určeno výhradně starostkám, starostům a místostarostkám, místostarostům (případně delegovanému, volenému zástupci), dále se ho mohou zúčastnit soukromé firmy jako partneři. Jeho program je přizpůsoben potřebám a aktuálnímu dění dotýkající se prosperity obcí a měst. Smyslem setkání je za prvé zprostředkování informací, doporučení a rad, a za druhé výměna zkušeností mezi účastníky, která Vám ulehčí vaši práci a zefektivní plnění cílů v samosprávě. Setkání již přes 20 let přináší optimismus a pozitivní energii a hlavně četná konkrétní řešení. Program je rozdělen do tří tematických celků, které obsahují ekonomické, legislativní i ryze praktické příklady a doporučení. Samozřejmostí je také prostor věnovaný diskusi s našimi přednášejícími.

Využití ekonomického potenciálu obce:
  • Příprava rozpočtu na rok 2026
  • Konkrétní stanovení finančních možností obcí, aneb jak zlepšit finanční řízení, aby bylo více peněz na investice a opravy
  • Aktuální stav a podstatné změny RUD (novela rozpočtového určení daní)
  • Výzvy a doporučení k financování obcí. Cíle a volby, náměty k úspěchu
  • Převod financování nepedagogických pracovníků do RUD

Tržní řád a regulace výdejních boxů.

Aktuality ze světa dotací - Národní i evropské dotační programy:

Praktické rady, tipy a změny v systému veřejných zakázek:

  • Odpovědné zadávání a jeho úskalí
  • Určování předpokládané hodnoty veřejných zakázek, zjednodušení postupu posuzování nabídek
  • Aktuální rozhodovací praxe ÚOSH a soudů při posuzování veřejných zakázek, vícepráce a jejich nová úprava

Nová zmocnění k regulaci veřejného pořádku:

  • Regulace nočního klidu, pyrotechniky a psychomodulačních látek

PREZENCE ÚČASTNÍKŮ OD 8:30 HODIN - PREZENCE PARTNERŮ OD 8:00 HODIN

9:00ZAHÁJENÍ
 Úvodní slovo, představení programu, poděkování čestným hostům a partnerům.
9:15ROZPOČET NA ROK 2026, DEFINICE FINANČNÍCH MOŽNOSTÍ OBCÍ A JAK ZLEPŠIT FINANČNÍ ŘÍZENÍ K DOCÍLENÍ VELKÝCH ÚSPOR PENĚZ A ZVÝŠENÍ INVESTIC A OPRAV
 Rozpočet na rok 2026, definice finančních možností obcí a jak zlepšit finanční řízení k docílení velkých úspor peněz a zvýšení investic a oprav.
Aktuální stav a podstatné změny RUD
(novela rozpočtového určení daní). Převod financování nepedagogických pracovníků do RUD
Výzvy a doporučení k financování obcí. Cíle a volby, náměty k úspěchu
ING. MIROSLAV MATEJ, Ph.D.
ředitel odboru financování územních rozpočtů Ministerstva financí. Od roku 1999 pracuje na Ministerstvu financí v počátku v oboru pro Evropskou integraci, Národním fondu, posléze také jako náměstek ministra sekce Rozpočtové, auditní a provozní.

 ING. LUDĚK TESAŘ
 Ekonom specializující se od roku 1998 na veřejné finance s 8letou zkušeností z MF ČR a ÚV ČR.
 Od roku 2007 působí jako OSVČ se specializací na finance a hospodaření samospráv měst, obcí, krajů a jejich organizací a společností.
 Spoluautor zákona o rozpočtovém určení daní (tzv. RUD).
 Zasadil se o vznik metod snižování administrativní zátěže (např. RIA1).
 Zavedl první řízení kvality ISO 9001 v ústřední státní správě v ČR, na Úřadu vlády v jím řízeném Institutu státní správy v roce 2006.

10:30Diskuze k tématu
10:45Krátké ústní prezentace hlavních partnerů krajských setkání.
11:00PŘESTÁVKA NA KÁVU A OBČERSTVENÍ
11:30TRŽNÍ ŘÁD JAKO UČINNÝ NÁSTROJ REGULACE VYDEJNÍCH BOXŮ
 Praktické rady a tipy jak regulovat výdejní boxy v intravilánu obcí a měst
 odborník na problematiku (bude doplněn v předstihu)
 Diskuze k tématu
12:00AKTUALITY ZE SVĚTA DOTACÍ - NÁRODNÍ I EVROPSKÉ DOTAČNÍ PROGRAMY
 zástupce MMR ČR, odborník na dotační politiku (bude doplněn v předstihu)
 Diskuze k tématu
12:45Krátké ústní prezentace hlavních partnerů krajských setkání.
13:00PŘESTÁVKA NA KÁVU A OBČERSTVENÍ
13:30PRAKTICKÉ RADY, TIPY, ZMĚNY A AKTUÁLNÍ ROZHODOVACÍ PRAXE ÚOHS A SOUDŮ V OBLASTI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
 Odpovědné zadávání veřejných zakázek, zjednodušení postupu posuzování nabídek, aktuální rozhodovací praxe ÚOHS a soudů
MGR. PETR PRÁŠEK
Advokát absolvent Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Praxi získal na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kde nejdříve působil na pozici právníka a metodika Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, následně vedl oddělení metodiky, evaluace a kontrol tohoto operačního programu. V rámci pracovní agendy tvořil návrhy metodik, smluv, interních předpisů, zadávacích dokumentací a mnoho dalšího.Této specializaci se nyní věnuje rovněž jako samostatný advokát
 Diskuze k tématu
14:00NOVÁ ZMOCNĚNÍ K REGULACI VEŘEJNÉHO POŘÁDKU (NOČNÍ KLID, PYROTECHNIKA, PSYCHOMODULAČNÍ LÁTKY)
 garantem přednášky je pan ředitel odboru veřejné správy, dozoru a kontroly MV ČR, Ing. Bc. Miroslav Veselý
 Diskuze k tématu
14:45ZÁVĚREČNÉ SLOVO POŘADATELE A LOSOVÁNÍ O CENY PARTNERŮ SETKÁNÍ A SPOLEČNOSTI REGIONSERVIS
14:00UKONČENÍ KRAJSKÉHO SETKÁNÍ
 Po celý den podáváme účastníkům kvalitní teplé občerstvení a nápoje formou bufetu.
 Po ukončení setkání každý účastník obdrží dárek při odchodu.

CENA: 1.250,- KČ NA OSOBU
PŘIHLÁSIT SE: KLIKNĚTE ZDE...

Informace pro účastníky:
Cena platí bez DPH, plnění je podle zákona o dani z přidané hodnoty osvobozené. Registrace potvrzujeme nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení, v případě že se tak nestane, prosíme, kontaktujte nás na tel.: 240 200 272, GSM: 724 931 593, e-mail: podatelna@regionservis.cz

Registrační poplatek je zálohou za účast, pokud se registrovaný účastník nemůže dostavit, má právo na vyslání svého zástupce jinak poplatek propadá. Podrobně viz. článek č. 2.3.1 Všeobecných obchodních podmínek.

Regionservis si vyhrazuje právo na změnu místa nebo termínu akce v případě zásahu vyšší moci. K prezenci se, prosíme, dostavte včas, děkujeme. Bez řádné registrace předem Vám nemůžeme z kapacitních důvodů zaručit účast na akci, děkujeme Vám za pochopení. Úhradu registračního poplatku prosíme, provádějte předem převodem na náš účet (na základě zálohové faktury nebo daňového dokladu). Platby na místě hotově z časových důvodů nepřijímáme. Podrobné smluvní podmínky jsou k dispozici na našich internetových stránkách.

UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK PRO OBCE A MĚSTA JE PO VYČERPÁNÍ MAXIMÁLNÍ KAPACITY SETKÁNÍ 60 MÍST.


Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare